Проблеми якості підручників накопичувалися роками
Проблеми щодо якості вітчизняної навчальної літератури є, і вони накопичувалися впродовж попередніх років.
Про це сказав директор Інституту модернізації змісту освіти Євген Баженков під час слухань у профільному парламентському комітеті, що були присвячені якості підручників.
За словами Баженкова, Міносвіти та Інститут модернізації змісту освіти цілком поділяють занепокоєність громадськості щодо помилок, неточностей та недоречного контенту в шкільних підручниках, які надруковані протягом останніх кількох років.
«Погоджуємося, що проблеми щодо якості вітчизняної навчальної літератури є, і вони накопичувалися впродовж попередніх років. Водночас зазначимо, що ми завжди своєчасно реагуємо на виклики, що постають у зв’язку із суспільним резонансом навколо матеріалів того чи того підручника, і вживаємо відповідних заходів реагування», – зауважив директор Інституту модернізації змісту освіти.
Він наголосив, що до такої ситуації призвела критично мала кількість часу, яка відводиться для підготовки підручників – автори й видавництва фізично не встигають якісно підготувати та відредагувати свої підручники.
Окрім того, підручники впроваджуються в освітній процес без попередньої апробації.
Також наразі автори подають частину матеріалів підручника у видавничій верстці, а частину – в рукописі, що не дозволяє цілісно оцінити майбутнє видання.
Серед інших проблем директор Інституту модернізації змісту освіти виділив стислі терміни для ознайомлення з підручниками педагогами й школами та позицію багатьох авторів підручників про те, що лише підручник – виключне джерело інформації і знань, що в принципі неможливо у сучасному світі.
Зважаючи на вищезазначене, у Міністерстві освіти наголошують, що в Україні розпочато перегляд чинної системи відбору шкільних підручників, ключовою відмінністю якої має стати прозорість і відкритість усіх етапів відбору.