МОН запропонує нову модель управління профосвітою
Криза професійної освіти зумовлена певними глобальними чинниками, зокрема демографічним спадом, зростанням трудової міграції, доступністю освіти за кордоном, соціальними запитами молоді щодо першого робочого місця та зростанням впливу соцмереж на престиж робітничої професії.
Про це сказав тимчасовий виконувач обов'язків міністра освіти і науки Сергій Шкарлет під час робочої поїздки до Дніпропетровської області разом президентом Володимиром Зеленським.
За його словами, саме тому постала потреба в модернізації профосвіти для сталого розвитку суспільства.
У зв’язку з цим галузеве міністерство презентує план модернізації професійної освіти, який було розроблено з ініціативи Президента України.
Шкарлет зазначив, що на сьогодні 754 заклади професійної освіти підтвердили свою готовність до реформування.
План модернізації передбачає створення ефективної системи управління та фінансування закладів професійної освіти, що потребує оптимізації наявної мережі закладів, яка вже розпочалося за участі місцевої влади та органів місцевого самоврядування, та завершення передачі закладів з державної у комунальну власність.
«Буде запропоновано нову модель управління у сфері професійної освіти на рівні регіону з обов’язковим залученням усіх зацікавлених сторін», – сказав Шкарлет.
Також план передбачає оновлення навчальної та соціальної інфраструктури закладів професійної освіти із залученням інвестицій, адже лише 6% таких закладів оновлено.
«Вчора на черговому засіданні уряду на виконання доручення Президента було здійснено перерозподіл 100 мільйонів гривень субвенції для 21 обласного бюджету та восьми міст обласного значення для розвитку навчально-кваліфікаційних центрів», – повідомив тимчасовий виконувач обов'язків міністра.
Окрім того, передбачається розвиток державно-приватного партнерства у галузі професійної освіти для підвищення якості навчання шляхом залучення роботодавців до підготовки фахівців. Зокрема, йшлося про створення навчально-практичних центрів за сприяння бізнесу, у якого є потреба в працівниках.
Також план передбачає популяризацію професійної освіти та створення гнучкої системи консультування молоді щодо здобуття такої освіти.