Випробування другого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»
Організація та проведення другого туру конкурсу
Другий тур конкурсу буде проходити в два етапи (відбірковий та фінальний) в очному режимі, ураховуючи епідеміологічну ситуацію в регіоні.
- Термін проведення другого туру: лютий 2021 року. Дати проведення будуть повідомлені пізніше.
Місце проведення другого туру всеукраїнського конкурсу
«Учитель року – 2021»
Номінація |
Заклад освіти |
Математика |
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №21 міста Житомира |
Українська мова та література |
Житомирська міська гімназія №3 |
Керівник закладу освіти |
Житомирський обласний ліцей Житомирської обласної ради |
Трудове навчання |
Житомирська загальноосвітня спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №16 |
Конкурсні випробування другого туру конкурсу (опис додається) у номінації:
«Керівник закладу освіти» – «Освітній проєкт», «Управлінська задача» - відбірковий етап; «Управлінський практикум», «Фасилітаційна сесія» - фінальний етап.
«Математика» – «Дистанційний урок», «Контрольна робота» - відбірковий етап; «Методичний практикум», «Урок» - фінальний етап;
«Трудове навчання» – «Дистанційний урок», «Дорожня карта творчого проєкту» - відбірковий етап; «Методичний практикум», «Урок» - фінальний етап;
«Українська мова та література» – «Аналіз поетичного твору», «Дистанційний урок» - відбірковий етап; «Творча робота», «Урок» - фінальний етап.
Теми, завдання, питання конкурсних випробувань визначаються головою журі, який забезпечує секретність завдань конкурсних випробувань до моменту їх оприлюднення.
Учасники у номінаціях «Математика», «Українська мова та література», «Трудове навчання» до 8 лютого 2021 року надсилають запис конкурсного випробування «Дистанційний урок».
Випробування другого туру
всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»
Номінація «Керівник закладу освіти»
Конкурсне випробування «Управлінський практикум»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу теоретичних знань і практичних навичок з прийняття управлінських рішень.
Формат: представлення управлінського рішення щодо розвитку закладу на основі виконаного аналізу кейсу закладу (тип, рівень освіти, умови діяльності, фінансування, місцезнаходження, освітня програма тощо) з використанням методів ситуаційного аналізу.
Кейс закладу визначається окремо для кожного учасника/учасниці шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – не менше 2 годин.
Тривалість виступу – до 15 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: здатність до аналітичної діяльності; вміння генерувати нову інформацію у вигляді управлінського рішення; оптимальність, ефективність та результативність пропонованого управлінського рішення; обґрунтованість позиції та лаконічність відповідей.
Конкурсне випробування «Управлінська задача»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня володіння сучасними алгоритмами і способами розв’язання управлінських задач.
Формат: письмова робота з розв’язання ситуаційних управлінських задач.
Ситуаційні задачі (не менше трьох), однакові для усіх конкурсантів, визначаються шляхом жеребкування.
Тривалість виконання – не менше 2 годин.
Для оцінювання роботи шифруються.
Оцінюється: уміння оперувати комплексом професійних знань, необхідних для розв’язання певної ситуації; ефективність, доцільність, оптимальність запропонованих шляхів розв'язання ситуацій, аргументованість рішення, лаконічність викладу.
Конкурсне випробування «Фасилітаційна сесія»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу готовності здійснювати фасилітацію проблемної теми.
Формат: проведення фасилітаційної сесії за участі педагогів або студентів.
Тема фасилітаційної сесії визначається окремо для кожного учасника/учасниці шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – не менше доби.
Тривалість заходу – до 40 хвилин.
Оцінюється: демократичність та ефективність управління заходом; налагодження продуктивної взаємодії; мотивація та активізація роботи учасників заходу; організація колективного обговорення проблемних питань; створення комфортних умов для співпраці; оригінальність та оптимальність форми проведення заходу.
Конкурсне випробування «Освітній проєкт»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу навичок із розроблення та реалізації освітнього проєкту.
Формат: підготовка технологічної карти освітнього проєкту та його презентація.
Проблема, на вирішення якої буде спрямований проєкт, визначається шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – не менше 2 годин.
Тривалість виступу з презентацією проєкту – до 20 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: чіткість, конкретність, виразність формулювань; повнота інформації про проєкт; відповідність змісту складових проєкту цілям і завданням; логічність та послідовність етапів, заходів і дій проєкту, реальність умов їх виконання; наявність процедур контролю за виконанням проєкту; визначення якісних або кількісних показників очікуваних результатів; уміння презентувати освітній проєкт.
Номінація «Математика»
Конкурсне випробування «Дистанційний урок»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в дистанційному режимі.
Тема уроку обирається учасником самостійно.
Учасник/учасниця конкурсу надає журі разом з записом дистанційного уроку:
1) технологічну карту уроку, де відображено тему, мету та завдання уроку; етапи уроку; діяльність вчителя та учнів на кожному етапі уроку; електронні освітні ресурси (ЕОР), що використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів; способи оцінювання діяльності учнів та форми зворотного зв’язку;
2) інструкції учням з опрацювання теоретичного матеріалу та виконання завдань із зазначенням очікуваних результатів, яких має досягти учень, та дедлайнів виконання;
3) перелік завдань для опрацювання учнями.
Тривалість уроку – 30 хвилин, запитання журі (в очному режимі) – до 5 хвилин.
Оцінюється: фахове знання предмета, методична компетентність; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку; урахування освітніх потреб учнів, диференціація навчальних завдань; доступність та якість дидактичного, ілюстративного, інструктивного матеріалу; доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних технологій, ЕОР, інтерактивних вправ.
Конкурсне випробування «Контрольна робота»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності.
Формат: розв’язування задач підвищеної складності з геометрії, алгебри і початків аналізу.
Тривалість виконання – не менше 2 годин.
Для оцінювання роботи шифруються.
Конкурсне випробування «Методичний практикум»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу методичної компетентності.
Формат: виконання методичних завдань:
1) створення на основі запропонованої задачі трьох нових задач різних рівнів складності та визначення для кожної з них дидактичної цінності (функції);
2) перевірка і оцінювання запропонованого розв’язання задачі віртуальним учнем, надання рекомендацій щодо роботи над допущеними помилками;
3) надання рекомендацій вчителю й учням щодо опрацювання навчальної теми.
Кейс конкурсного випробування (задача; розв’язок задачі, виконаний віртуальним учнем; навчальна тема) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – не менше 2 годин.
Тривалість виступу – до 15 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється:
завдання 1 – здатність до продукування альтернативних дидактичних матеріалів; спрямованість створених дидактичних матеріалів на формування міжпредметних компетентностей та практичних навичок в учнів; уміння визначати функцію та місце в навчальній програмі дидактичного матеріалу; гнучкість педагогічного мислення вчителя;
завдання 2 – рівень фахової компетентності (виявлення повної кількості допущених помилок); уміння організовувати корекційну освітню діяльність; доцільність пропонованих методів, форм роботи; урахування попередньо вивченого матеріалу; здатність до розроблення індивідуальної освітньої траєкторії учня;
завдання 3 – здатність до продукування методичних матеріалів для педагогів та учнів; практична спрямованість матеріалів; доцільність пропонованих вчителю методів, прийомів, форм роботи; доцільність пропонованих учням порядку та способів опрацювання навчальної теми; зв’язок з попередньо вивченим матеріалом.
Конкурсне випробування «Урок»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності.
Формат: проведення уроку в 5–11 класах.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – не менше доби.
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та доцільність використаних методів, засобів і форм роботи, професійні якості вчителя.
Номінація «Трудове навчання»
Конкурсне випробування «Дистанційний урок»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в дистанційному режимі.
Тема уроку обирається учасником самостійно.
Учасник/учасниця конкурсу надає журі разом з записом дистанційного уроку:
1) технологічну карту уроку, де відображено: тему, мету та завдання уроку; етапи уроку; діяльність вчителя та учнів на кожному етапі уроку; електронні освітні ресурси (ЕОР), що використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів; способи оцінювання діяльності учнів та форми зворотного зв’язку;
2) інструкції учням з опрацювання теоретичного матеріалу та виконання завдань із зазначенням очікуваних результатів, яких має досягти учень, та дедлайнів виконання;
3) перелік завдань для опрацювання учнями.
Тривалість уроку – 30 хвилин, запитання журі (в очному режимі) – до 5 хвилин.
Оцінюється: фахове знання предмета, методична компетентність; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку; урахування освітніх потреб учнів, диференціація навчальних завдань; доступність та якість дидактичного, ілюстративного, інструктивного матеріалу; доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних технологій, ЕОР, інтерактивних вправ.
Конкурсне випробування «Дорожня карта творчого проєкту»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу вміння організовувати проєктно-технологічну діяльність учнів.
Формат: розроблення дорожньої карти творчого учнівського проєкту із зазначенням методичних підходів до його реалізації.
Форма виконання завдання – демонстраційна (учасник/учасниця може використати найбільш зручний спосіб презентації власного творчого задуму).
Тема проєкту визначається журі для кожного учасника/учасниці конкурсу.
Тривалість підготовки – не менше 2 годин.
Тривалість виступу – до 15 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: дотримання структури проєкту; відповідність змісту діяльності учасників проєкту результатам; доцільність використання методів і засобів, оригінальність методичного супроводу проєкту; навчальна цінність, компетентнісний і виховний потенціал проєкту; здатність конкурсанта реалізовувати в учнівському проєкті власні педагогічну ідею та методичні підходи.
Конкурсне випробування «Методичний практикум»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу методичної компетентності.
Формат: розроблення інтерактивних дидактичних матеріалів (крім матеріалів для самоконтролю учнів) з використанням зручних для учасника онлайн та офлайн сервісів.
Тривалість виконання – не менше 2 годин.
Для оцінювання роботи шифруються.
Оцінюється: доцільність розроблених матеріалів у контексті теми та мети уроку, якість підготовленого матеріалу, зручність та доступність у використанні матеріалів учнями, відповідність принципам навчання, віковим і психологічним особливостям учнів.
Конкурсне випробування «Урок»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності.
Формат: проведення уроку в 5–9 класах.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – не менше доби.
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та доцільність використаних методів, засобів і форм роботи, професійні якості вчителя.
Номінація «Українська мова та література»
Конкурсне випробування «Аналіз поетичного твору»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації аналізу та інтерпретації поетичного твору.
Формат: проведення фрагменту уроку.
Поетичний твір визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – не менше 2 годин.
Тривалість виступу – до 15 хвилин, запитання журі – до 5 хвилин.
Оцінюється: володіння методиками аналізу та інтерпретації поетичного твору; формування ключових та предметних компетентностей учнів, реалізація наскрізних змістових ліній; доцільність та оптимальність обраних методів, прийомів, способів та засобів; творчий підхід до формату проведення аналізу, візуалізації матеріалу тощо.
Конкурсне випробування «Дистанційний урок»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності з організації освітнього процесу в дистанційному режимі.
Тема уроку обирається учасником самостійно.
Учасник/учасниця конкурсу надає журі разом з записом дистанційного уроку:
1) технологічну карту уроку, де відображено: тему, мету та завдання уроку; етапи уроку; діяльність вчителя та учнів на кожному етапі уроку; електронні освітні ресурси (ЕОР), що використовуються на уроці або під час самостійної роботи учнів; способи оцінювання діяльності учнів та форми зворотного зв’язку;
2) інструкції учням з опрацювання теоретичного матеріалу та виконання завдань із зазначенням очікуваних результатів, яких має досягти учень, та дедлайнів виконання;
3) перелік завдань для опрацювання учнями.
Тривалість уроку – 30 хвилин, запитання журі (в очному режимі) – до 5 хвилин.
Оцінюється: фахове знання предмета, методична компетентність; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній; активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку; урахування освітніх потреб учнів, диференціація навчальних завдань; доступність та якість дидактичного, ілюстративного, інструктивного матеріалу; доцільність вибору цифрових технологій, раціональність використання мультимедійних технологій, ЕОР, інтерактивних вправ.
Конкурсне випробування «Творча робота»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу рівня знаннєвої складової професійної компетентності.
Формат: написання есе.
Тема есе, однакова для усіх конкурсантів.
Тривалість виконання – не менше 2 годин.
Для оцінювання роботи шифруються.
Конкурсне випробування «Урок»
Мета: демонстрація учасником/учасницею конкурсу педагогічної майстерності.
Формат: проведення уроку в 5–11 класах.
Кейс конкурсного випробування (клас, тема уроку) визначається окремо для кожного учасника/учасниці конкурсу шляхом жеребкування.
Тривалість підготовки – не менше доби.
Оцінюється: знання предмета, методична компетентність, науковість, творчий підхід; спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень; реалізація наскрізних змістових ліній, результативність та доцільність використаних методів, засобів і форм роботи, професійні якості вчителя.