Відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Лугинської селищної ради
Міністерство освіти
і науки України
 

Як підготувати учнів до середньої школи: поради та рекомендації

Дата: 11.08.2021 10:57
Кількість переглядів: 20

Фото без опису

Кожна родина мріє про емоційно комфортний перехід дитини від початкової школи до середньої. Тож як допомогти учням швидко й легко адаптуватися?

Насправді підготовку до цього особливого періоду у житті дитини варто розпочинати ще у кінці третього класу. 

РОБОТУ З БАТЬКАМИ МОЖНА ВИБУДУВАТИ У ТАКИЙ СПОСІБ:

  • Пояснити на батьківських зборах, що з 5 класу ритм шкільного життя та співпраця з вчителями набуде нових відтінків. У початковій ланці всіма навчальними процесами опікується один педагог, а з 5 класу з’явиться необхідність консультуватись з різних предметів у різних фахівців.

У цьому немає нічого складного, якщо батьки правильно проінформовані та налаштовані на взаємну співпрацю зі школою. У 5 класі так само проводяться батьківські збори, проте до них залучені й вчителі-предметники, які радо проконсультують та дадуть розгорнуті відповіді на всі запитання.

Попередьте, що на зборах вчитель не коментуватиме успіхи кожної окремої дитини, адже обговорювати такі теми треба наодинці.

  • Необхідно наголосити на важливості емоційного налаштування учнів на середню школу. Вдома батькам варто пояснити дитині, що тепер вона має нести відповідальність за свої особисті речі, шкільне приладдя. Якщо раніше був один кабінет, де могли зберігатися всі речі, то у середній школі таких кабінетів буде багато, тож за речами потрібно слідкувати ретельніше і не забувати їх.

Також доречно привчати дітей до ширшого кола обов’язків. Наприклад, не лише зробити уроки та скласти портфель на ранок, але й прибрати на книжковій поличці, систематизувати настільні ігри, навести порядок у шафі тощо. Такі систематичні дії допоможуть дітям дбайливіше ставитись до своїх речей.

  • Пояснити, що відвідувати батьківські збори потрібно в усіх класах, навіть якщо дитина все розповідає про своє шкільне життя, й немає сумнівів в її успіхах.

Якщо дитина уникає розмов про свою успішність у школі – це тривожний сигнал. Адже коли у житті школяра відбуваються приємні ситуації, зазвичай дитина воліє про це розповісти та поділитись емоціями. Проявіть тактовність і повагу, не тисніть на дитину, а підтримайте її у разі необхідності.

ЯК ВИБУДУВАТИ РОБОТУ З УЧНЯМИ:

  • Виділіть годину часу у четвертому класі для екскурсії школою, і за можливості провести її декілька разів. Зазвичай після переходу до 5-го класу учні довго звикають до розташування предметних кабінетів.

  • Якщо ви – саме та вчителька чи той вчитель, який чотири роки добросовісно дублює всі домашні завдання з дошки батькам у вайбер, радимо змінити свій підхід. Звісно, так всім зручно, але перед початком 5 класу діти мають адаптуватись до того, що домашні завдання – лише їхня сфера відповідальності.

  • Якщо учні тримають свої речі у навчальних кабінетах (спортивний одяг, змінне взуття тощо), спробуйте ще у четвертому класі привчити приносити усе необхідне у певний день тижня. Тоді у середній школі діти не губитимуть свої речі й будуть організованішими.

  • Систематично нагадуйте учням, що вони не лише одна спільнота, але й друзі, тому необхідно підтримувати, надихати та піклуватись одне про одного. Це допоможе не втратити тісний зв’язок між учнями під час переходу до середньої школи.

  • Коли задаєте учням домашню роботу, пояснюйте, що з наступного року час на виконання завдань залишиться той самий, але вимоги до роботи зростуть. Проте не варто залякувати дітей непосильними перспективами!

  • Дайте зрозуміти учням, що наступного року ви не зникнете з їхнього життя, а й надалі будете наставником, другом та порадником. Наголосіть, що діти завжди можуть розраховувати на вашу допомогу та підтримку.

І ще одна порада вчителям. Коли ваші учні перейдуть до 5 класу, періодично зазирайте до них, питайте, як справи, успіхи, радійте їхнім перемогам та щиро розділяйте невдачі. 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень